Koekje bij de koffie!

 

Dat gastvrijheid werkt blijkt wanneer ik om 8 uur op kantoor verschijn en een van mijn collega’s uit de werkplaats mij al staat op te wachten.

 

Hij heeft om 7 uur een klant ontvangen met kapot gereedschap en zonder dit gereedschap kan de man niet verder, ligt zijn werk stil, wat hem vervolgens geld kost. De hydraulische schaar in dit geval moest hoe dan ook gerepareerd worden en als het kon nú meteen. Of ik zijn manager even wilde bellen om de prijs door te geven zodat ze akkoord konden geven voor reparatie.

 

Om mij te helpen had Ralph al gekeken of we deze klant op rekening konden leveren en of er geen openstaande zaken waren. Deze waren er niet en leveren op rekening was geen probleem. Hij had zelfs de naam en het telefoonnummer al klaar liggen van de man die ik moest bellen (over interne klantvriendelijkheid gesproken).

 

“Terwijl de medewerker wachtte op mijn informatie heeft Ralph

hem intussen zijn 3e kop koffie aangeboden.”

 

Het akkoord van het management was zo geregeld. Het feit alleen al dat we begrip hadden voor hun situatie was bij wijze van spreken al voldoende. Dat de reparatiekosten €1500,- waren deed er niet toe. De klant moest door.

 

Nadat we hem nog wat aanvullende informatie gegeven hebben over veilig werken met onze gereedschappen in combinatie met de onderhoudsinstructies voor een langere levensduur van het artikel, hebben we hem ook een petje en een veiligheidsbril meegegeven.

 

Intussen heeft Ralph de gerepareerde schaar in de auto van de klant gelegd en vroeg de man of hij hem nog ergens mee kon helpen. Dit was niet nodig. Iedereen was zo behulpzaam geweest dat hij ons een 9 (van de 10) zou geven voor de super goede service.

Het zou een 10 zijn geweest als er ook een koekje bij de koffie had gezeten.

Write a comment

Comments: 0